9 nov. 2010

Mafia si Comunism VS. Guvern si Democratie...

In continuarea seriei "Romania, Te iubesc" (O dam in politica de data asta)


De cand am pus videoclip-ul ala de mai sus... A trecut un an de cand vreau sa scriu articolul asta. Partea buna este ca am avut ocazia sa discut cu mai multe persoane, in ceea ce priveste subiectul acestui articol, si mi-am dat seama ca titlul poate sa induca in eroare, multi sustinand ca MAFIA nu are treaba cu comunismul... Esenta acestui articol nu e tocmai sa compar definitiile fiecaruia ci faptele si politicile care stau la baza fiecarei "fenomen" (in lipsa altui cuvant mai potrivit) si sa compar acestia.
Incep cu partea de mafia si comunism, care in secolul 21 se practica la o scara destul de mica si mai mult sau mai putin "in spatele perdelei". Sfarsitul secolului 19 si secolul 20 a fost momentul in care aceste fenomene au fost in voga. Mafia mergea pe baza "Plateste-ma ca sa te protejez" si lucru care chiar se intampla, iar comunismul care spunea "Ce-i al tau e al meu ce-i al meu e al tau", Chiar daca nu s-a pus in totalitate in practica aceasta teorie, suna destul de bine pe vremea aceea ba chiar suna bine si acum din anumite puncte de vedere.
Parte de Guvern si democratie, pai aici e mai greu fratioare, cica lumea are drept la replica insa nu se specifica daca replica ta e auzita sau nu, sau daca esti macar auzit (ca sa nu zic ascultat) iar de guvern... =))) ce sa mai zic. Ce conteaza ce vor astia muritorii de rand, vorba lu aia de la PDL cum dracu o cheama care acum vreo 8 ani mi se pare, a dat o replica GENIALA si anume: "Acum noi suntem la putere asa ca ciocu mic". Pai la astfel de replici ce sa mai zici? Ce raspuns sa mai dai?
Hai sa analizam putin situatiile, incepand cu Mafia si Guvern. Sincer dupa parerea mea doar numele lor difera ca in esenta este acelasi lucru. Dupa cum am spus Mafia zicea plateste-ma ca sa te protejez, Guvernul zice plateste-ti taxele si vei avea parte de protectie, educatie, sanatate, etc. Cel putin asa ar trebui intr-un stat social. Mi-au povestit oameni care au apucat perioada cand mafiotii controlau totul, ca lucrurile chiar stateau asa. Daca plateai, stateai linistit ca erai protejat in orice situatie. Singura diferenta intre Mafia si guvern, practic, este ca in mafie plateai la ala care avea boase mai mari si avea mai multa putere pe strazi in alte cuvinte "te futea ala mai tare in parcare" iar in guvern, Tu ai dreptul sa alegi, in alte cuvinte "Oricum te futem, dar iti dam ocazia sa alegi tu pe cine vrei sa te futa." Acum problema care este? Sa luam Romania noastra draga de exemplu, care CICA este un stat social... Din cate stiu eu, intr-un stat social, un contribuabil are parte de educatie, sanatate, si multe altele dar doar astea doua vreau sa le dezvolt acum. Stiu ca de fapt nu e nimic de dezvoltat din punctele astea de vedere tocmai pentru ca sunt doua din cele mai slabe si mai proaste sisteme care le are tara asta. Educatia lasa de dorit, lucru ce a fost dovedit de la ultima sesiune de bacalaureat, unde nici macar 50% din elevii tarii nu au promovat. Elevii dau vina pe sistem si sistemul da vina pe elevi. Adevarul unde o fi? La mijloc! Elevii in primul rand sunt o adunatura de oameni nepasatori, care in ziua de azi, nici macar pentru a scapa de bataia lu mami si tati, nu invata. Iar sistemul care este predominat de o adunatura de inculti care se dau drept cunoscatori de meserie si iau niste decizii in fiecare zi de dau lumea peste cap. Stiu numai cand eram eu in liceu si se apropia bac-ul, am auzit de n ori ca sportul nu se mai da la bac, ba de fapt se maida la bac. Nu mai sunt 7 materii sunt doar 5 ba nu, sunt 8, ba sunt 3... Pai daca nici sistemul nu stie ce are de facut, elevu ala ce sa mai faca? Dupa ce sa se ghideze? Exista profesori extraordinari in tara asta. Numai o mana de profesori am vazut eu in fiecare liceu care literalmente stiau ce inseamna sa predai o materie si cum sa tii elevul interesat. Din pacate acesti profesori nici nu sunt motivati cum trebuie. Revenind la partea cu elevii. Pai elevii astia saracii in era calculatoarelor, altceva in afara de Half-life, Counter-Strike, Warcraft DOTA, si astea nu mai stiu NIMIK. Librariile si bibliotecile au devenit cafeneaua/bar-ul de la coltul strazii, si cartile au devenit e-referate.ro referat.ro, sau pentru cei care se mai sinchisesc sa caute ceva pe care sa le dea copy-paste, Wikipedia. Nu cred ca este mai mult de un elev sau hai fie, 2 elevi per clasa care sa invete pentru ca CHIAR le place si CHIAR isi doresc. Macar acum cativa ani multi toceau ca sa ia note bune de frica parintilor... Acum nici macar asta nu mai e. Eu nu spun ca am fost elev de nota 10. NU. Nici nu imi e rusine de asta. In schimb eu aveam activitate, Nu imi pierdeam vremea in fata calculatorului. Plecam de dimineata pana seara. Scoala, si apoi activitati extra-scolare, fie sportive, muzicale, dansuri, voluntariate, si tot ce mai gaseam.
Sanatatea in Romania este inca un lucru care lasa de dorit. Aici chiar nu spun mult. Un singur lucru poate sa insumeze absolut tot ce am de spus despre acest subiect, si anume: Daca PRESEDINTELE Romaniei, se duce sa se opereze in strainatate, cetateanul ce ar trebui sa faca?
Si asta insumeaza tot.

Comunism si Democratie. Nu pot sa zic multe nici aici, avand in vedere ca singurul lucru care stim cu totii este ca pe perioada lu ceasca, toti aveau cate un loc de munca iar tara avea datorii egal cu 0, iar acum multi se plang de foame si suntem scufundati in datorii externe. Cum spune si tataee in melodie: "Ce-ati facut? Mi-ati amanetat copilu', Desi inca nu-i nascut tre s-aduca bani cu kilu ".
Diferenta care este? Vorba celor mai batrani, "pe vremea lu ceasca, aveai bani dar n-aveai ce face cu ei, acum ai ce face dar nu ai bani."

Desi se pot spune multe legate de acest subiect, si pe scara internationala, o las asa pentru ca nu vreau sa ajunga un articol kilometric, insa invit pe oricine care doreste, la o cafea sa mai dezvoltam subiectul. Cine stie poate dupa o dezbatere doua mai scriu un articol in continuarea acestuia...

Nu uitati sa ascultati melodia!


Niciun comentariu: